tisdag 19 februari 2013

I ❤ Kimchi!

Omslag Gourmet 2/2013
Japan/Korea för Gourmet / Foto Wolfgang Kleinschmidt
Första gången jag åt lent svalkande svart sesamglass blev jag fast. Krämig, nötig och med en helt egen och underbar smak. Då fick jag ett litet litet provsmak på det fantastiska glasslabbet Il Laboratorio del Gelato, det lilla hålet i väggen i Chinatown som nu har blivit en gigantisk glassbar på Houston Street, men efter det har jag nog ätit minst 50 liter svart sesamglass eftersom glassmaskinen går varm i köket.
I senaste numret av Gourmet har jag och bäste fotograf Wolfgang Kleinschmidt gjort ett asiatiskt jobb!
Svart sesamglass (såklart!), sushi med kungskrabba, koreansk chili och majonnäs, potstickers-gyoza fyllda med fläsk och kål, udonnudlar i en mustig räkbuljong och min absoluta favorit Kimchi Pancakes! Spring genast ut och plocka ned tidningen i shoppingkorgen och laga asiatiskt!

Foto Wolfgang Kleinschmidt