torsdag 4 april 2013

Swinging London!

Foto Joel Wåreus
I väntan på vår och ännu mera sol drar jag till älskade London för att stoppa i mig bästa fish 'n' chipsen på Albion, äta Sunday Roast i sällskap av Food Monthly på Bull and Last, dricka London Pride och äta scotch eggs i solen utanför stammispuben, strosa längs med kanalen och ta en kaffe på Towpath, kanske hugga en Brisket Bun på Pitt Cue Co., långsamt köa för en korianderfylld Bánh Mì på Broadway Market, få sötekoma av Ottolenghis frasiga maränger, slänga i mig några snabba ostron i gränderna vid Columbia Road och köpa en massa rekvisita i Brixton!
I somras, mitt under den värsta OS-yran, gjorde jag och duktiga fotograf Joel Wåreus ett brittisk snackjobb för Allt om Mat. Vill man känna sig som en riktigt härlig britt, precis som jag ibland vill, kan man testa mina goda scotch eggs! Londonguiden som jag gjorde i Allt om Mat kan man hitta här!

Foto Joel Wåreus